1. Drink voldoende water om je huid van binnenuit te hydrateren. De aanbevolen hoeveelheid is 1,5 à 2 liter per dag. Door groente en fruit te eten krijg je ook nog extra vocht binnen.

2. Pas je reiniging aan, in de winter is het fijn om een mildere reiniging te gebruiken bijvoorbeeld een crème cleanser of een olie, dit droogt de huid minder uit.

3. Geef de huid rondom de ogen extra aandacht, de huid rondom de ogen is veel dunner en kwetsbaarder waardoor het snel droog en geïrriteerd aanvoelt. Voor een optimaal resultaat gebruik je eerst een oog serum en vervolgens een oog crème.

4. Gebruik een voedende crème, je zult merken dat je huid daar in de winter meer behoefte aan heeft als zomers. Laat je door één van onze specialistes adviseren welk product het beste voor jouw huid is.

5. Draag warme kleding om je huid goed te beschermen tegen de kou. Draag handschoenen en smeer regelmatig met een vette crème om droge en gebarsten handen te voorkomen.

6. De verwarming gaat omhoog dit betekent dat de lucht in huis droger wordt. Je kunt zorgen voor een vochtige lucht door middel van een luchtbevochtiger. Wil je weten of jouw huis vochtig genoeg is schaf dan een hygrometer aan.

7. Probeer de warme douche zoveel mogelijk te beperken, een te warme douche droogt de huid enorm uit, dit komt doordat de bloedvaten verwijden waardoor het vocht in de huid verdampt.

8. Vergeet je huid niet te beschermen met een SPF ook in de winter is UVA-straling aanwezig en wordt het minder goed gefilterd door de wolken.

9. Gebruik eens per week een voedend masker aangepast op jouw huidtype om de huid extra verzorging en voeding te geven.

10. Voorkom droge, gebarsten lippen. Onze lippen hebben in tegenstelling tot onze huid geen beschermend talglaagje. Dit maakt de lippen extra gevoelig voor kou. Gebruik hiervoor een voedende lippenbalsem.